• Dzień Mamy i Taty - grupa Maluszków (3 - latki)

    Mamusiu! Tatusiu! 

    Kochamy Was mocno i całujemy,

    wierszyk i piosenkę w prezencie dajemy!

  • 3-4 - latki Dzień Mamy i Taty

  • 6 - latki B Święto Mamy i Taty

    Wiersz w wykonaniu 6 - latków

    Wiersz.m4a

    Piosenka w wykonaniu 6 - latków

    Piosenka.m4a

     

     

  • Maludas

    Sklep z zabawkami Maludas organizuje drugą edycje konkursu! Tym razem temat dotyczy troski o środowisko, a hasłem przewodnim jest: ,,Ziemia – planeta marzeń”. Dbanie o ekosystem staje się w świadomości wielu osób niezwykle ważne, bowiem z roku na rok środowisko ulega większej degradacji, dlatego warto edukować w tym zakresie dzieci od najmłodszych lat.

    Co trzeba zrobić?

    Aby wziąć udział w konkursie, należy za pomocą dowolnej metody plastycznej przedstawić to, jak dbasz o środowisko. Segregacja śmieci, oszczędzanie wody, zakupy z torbą wielokrotnego użytku – dzieci mają wiele możliwości! A wszystko w trosce o Matkę Naturę.

    Nagrody

    • W kategorii - przedszkole będą przyznane następujące nagrody:
          * Zielona kompania (I miejsce) - bon o wartości 900 zł,
          * Ekologiczny zakątek (II miejsce) - bon o wartości 700 zł,
          * Zgodni z naturą (III miejsce) - bon o wartości 400 zł.

      W kategorii - szkoła podstawowa i parafie będą przyznane następujące nagrody:
          * Świadomi obywatele (I miejsce) - bon o wartości 900 zł,
          * Proekologiczna drużyna (II miejsce) - bon o wartości 700 zł,
          * Pielęgnujący ekosystem (III miejsce) -  bon o wartości 400 zł.

    Bon zostanie przesłany drogą e-mailową na wskazany adres w formularzu zgłoszeniowym.

    Liczba zgłoszeń

    Każde przedszkole może wysłać 10 zgłoszeń, szkoła podstawowa i parafia może wysłać maksymalnie 12 zgłoszeń.

    Termin

    Na prace czekamy do 21 maja. Zwycięzców ogłosimy 26 maja.

    Forma zgłoszeń

    Aby wziąć udział w konkursie, należy zapoznać się z regulaminem, pobrać formularz i prawidłowo go wypełnić. Następnie prześlij go razem z pracą i zgodami rodziców dzieci/dziecka na adres konkurs@maludas24.pl. Więcej informacji na stronie: https://maludas.pl/konkurs

    Pracę należy przesłać w formacie .jpg lub .png w wysokiej rozdzielczości, co umożliwi zamieszczenie jej w galerii sklepu Maludas.

    Komisja konkursowa

    Miło nam ogłosić, że przewodniczącą jury w konkursie została Wiola Wołoszyn, autorka popularnej serii książek ,,Jano i Wito”.

    Partnerzy konkursu:

    https://www.aviva.pl/

    https://terdeals.com/pl

     

    Przedstawiamy pracę konkursową wykonaną przez Wojtusia z grupy 4- latków.

     

    Zachęcamy do zapoznania sie z ofertą sklepu​​​​​​​

     

     

  • „Skąd się biorą produkty ekologiczne” Ogólnopolski program edukacyjny

    „Skąd się biorą produkty ekologiczne” to ogólnopolski program edukacyjny dla przedszkoli opracowany przez Główny Inspektorat Sanitarny wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi. W roku szkolnym 2020/2021 przeprowadzono I edycję konkursu w którym wzięli udział 5-6 latkowie z Naszego Przedszkola oraz grupa 5-6 latków przy S.P. 9.

    Okres przedszkolny jest niezmiernie ważnym etapem kształtowania się postaw determinujących aktualne i przyszłe zachowania dotyczące zdrowia. Dlatego też istotne jest edukowanie dzieci w zakresie prawidłowego żywienia już od najmłodszych lat. Utrwalone wówczas przyzwyczajenia zdrowotne i nawyki decydują o późniejszym stylu życia. Dodatkowo z badań wynika także, że żywność ekologiczna może mieć związek ze zdrowszym stylem życia. Konsumenci ekologiczni częściej dbają o dietę i aktywność fizyczną oraz cechuje ich istotnie mniejsze prawdopodobieństwo nadwagi i otyłości.

    Główne założenie programu:

    • zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne,
    • kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych,
    • propagowanie zdrowego stylu życia,
    • zwiększanie wiedzy i świadomości przedszkolaków o  nawykach higieniczno-zdrowotnych.

    Zajęcia w programie „Skąd się biorą produkty ekologiczne” zrealizowano poprzez wykorzystanie dedykowanej dzieciom publikacji i filmu animowanego „Skąd się biorą produkty ekologiczne”, jak również opracowanego scenariusza zajęć dla nauczycieli i lekcji pokazowej. Uczestnicy programu zrealizowali zajęcia edukacyjne, podczas których nauczyli się skąd się biorą produkty ekologiczne, dlaczego warto je wybierać, jakie są zalecenia zdrowego stylu życia oraz jak przestrzegać zasad higieny.

     

     

  • Drodzy rodzice

    Wszystkie informacje dotyczące rekrutacji na dyżur wakacyjny znajdują się w zakładce "Dyżur wakacyjny" w panelu po lewej stronie. 

    Zainteresowanych rodziców prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi dyżuru wakacyjnego i o systematyczne śledzenie strony.

  • BIEL I CZERWIEŃ W ZERÓWCE

    Czesław Janczarski

    "Barwy ojczyste" 

     

    Powiewa flaga,

    gdy wiatr się zerwie.

    A na tej fladze biel jest i czerwień.

    Czerwień to miłość,

    biel - serce czyste.

    Piękne są nasze barwy ojczyste.

  • Kochani Rodzice,

    Prosimy o wsparcie naszego przedszkolaka.

    Mateuszek prosi o wsparcie i dziękuje za okazaną pomoc!

     

    Fundacja ISKIERKA

    Warszawa 02-047, Adama Pługa 1/2

    ING Bank Śląski nr konta:

    39 1050 0099 6781 1000 1000 1050

    Wpłaty zagraniczne dla każdej waluty:

    PL39 1050 0099 6781 1000 1000 1050

    BIC (SWIFT): INGBPLPW

    1%  KRS 0000248546

    cel szczegółowy: „Mateusz RADŁO”

  • "Jestem Polakiem" - grupa Maluszków

    Przedszkolaki z grupy 3 – latków cały tydzień realizowały tematykę „Jestem Polakiem i Europejczykiem”. Poznawały gdzie Europa znajduje się na kuli ziemskiej, gdzie jest Polska w Europie, a Żywiec w Polsce. Poznawały kształt Polski na mapie oraz gdzie leży Warszawa. Zaznajamiały się również z symbolami narodowymi: godłem Polski i flagą. Dzieci oglądały i słuchały polskich legend: „O powstaniu Państwa Polskiego” i „Wars i Sawa”. Przedszkolaki udały się w wirtualny spacer po Żywcu i Muzeum Żywieckim, poznały i oglądały na zdjęciach i filmie najważniejsze zabytki naszego miasta. Dowiedziały się również jak wygląda herb Żywca i od czego pochodzi. Następnie samodzielnie tworzyły herb naszego Miasta z poszczególnych elementów. Uczestniczyły w robieniu flagi Polski, którą mogły zabrać w piątek do domu i ustawić w widocznym miejscu, tak, by wspólnie z rodziną obchodzić dzień flagi.

  • Przyroda wokół nas - 6 latki A

    Realizując temat kompleksowy  Mali strażnicy przyrody, dzieci z grupy 6 latków wykonały zespołowe prace plastyczne pt.: Przyroda wokół nas”. Rozwijając inwencje twórczą, dzieci uczyły się wdrażać do podziału obowiązków, a także planowały pracę. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii.

     

     

  • Szanowni Rodzice,

    Centrum Rozwoju Lokalnego we współpracy z psycholog mgr Beatą Liwowską przygotowało film edukacyjny dla rodziców w ramach cyklu poradników "CRL Uczy Rodziców". Motywem przewodnim filmu jest rozwój dziecka.  
    ​​​​​​​
    Serdecznie zapraszamy do obejrzenia filmu.

    Wszystkie filmy z cyklu dostępne są na stronie: wspierajmarzenia.pl

     

  • INFORMACJA

    DRODZY RODZICE

    Ze względu na bezpieczeństwo dzieci i rodziców, rząd zdecydował o czasowym zamknięciu przedszkoli.
    Prosimy Rodziców o zapoznanie się z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 26.03.2021r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID – 19.    

    D2021000056101.pdf​​​​​​​

    Wniosek_rodzicow_o_pobyt_dziecka_w_przedszkolu.pdf​​​​​​​

  • Wesołego Alleluja!

    Niech te Święta Wielkanocne będą pełne nadziei i wiary,

    Niech Chrystus Zmartwychwstały przyniesie

    wiosenne kwiaty radości, miłości, spokoju i szczęścia.

    Ciepłych, pełnych radosnej nadziei

    Świąt Zmartwychwstania Pańskiego,

    rodzinnego ciepła oraz smacznego święconego jajka...

    życzy Dyrekcja

    Grono Pedagogiczne oraz dzieci 

    z Przedszkola Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi

    w Żywcu

     

  • Wspieranie dziecka w domu przez rodziców

    Witam,!

    Dziś porozmawiamy o tym, jak konstruktywnie i twórczo wykorzystać czas pobytu z dzieckiem w domu. Jest to świetna okazja nie tylko do zacieśniania więzi rodzinnych, ale także do  rozwijania zainteresowań i pasji.

     

    Wspieranie dziecka w domu przez rodziców

    Rodzice  mogą rozwijać potencjał dziecka świadomie, działając w kilku obszarach codziennego życia. Muszą pamiętać przy tym, że najważniejsze jest towarzyszenie dzieciom w poszukiwaniu rozwiązań, a nie podawanie im gotowych rozwiązań.

    Rozmowa

    Najprostszą formą stymulacji dziecka już od wczesnego niemowlęctwa jest rozmowa. Nie nauka, wtłaczanie jak największej ilości informacji, ale pokazywanie i opisywanie świata. Rozmowa kształtuje i rozwija myślenie.  Aby spełniała swoje funkcje, powinna odbywać się na takim poziomie, na jakim są pytania dziecka, czyli dziecko powinno być traktowane poważnie, należy mu odpowiadać szczerze i cierpliwie. Warto zachęcać dziecko do poszukiwań i eksperymentowania poprzez stwarzanie odpowiednich ku temu warunków, np. nie udzielać natychmiast odpowiedzi na pytania, ale poszukać jej wspólnie z nim (w książkach, internecie, odwiedzając muzea czy charakterystyczne dla danego zagadnienia miejsca, pytając „ekspertów”, czyli osoby najlepiej się na tym znające). Nie powinno być tematów, które całkowicie pomijamy w rozmowie z dzieckiem lub unikamy odpowiedzi na nie, twierdząc, że dziecko jest na nie jeszcze za małe.

    Emocje

    W sferze emocji ważne jest budowanie w nim poczucia własnej wartości i odpowiedzialności za siebie i swoje działania. Fundamenty do adekwatnej samooceny tworzymy, poczynając od tego, że pozwalamy i zachęcamy dziecko do samodzielności i dajemy przestrzeń oraz czas na jej doskonalenie. Należy pamiętać, że ważniejsze od tego, czy nasza pociecha ubierze się szybko i czy porozrzuca część jedzenia po podłodze, jest to, że zrobi to samodzielnie i będzie mieć poczucie własnego sukcesu. W budowaniu poczucia własnej kompetencji i wzmacnianiu chęci do jej rozszerzania ważne jest wsparcie rodzica, wyrażające się w zauważaniu i docenianiu nie tyle efektów, co starań. Można to realizować, zauważając w działaniu dziecka konkretne cechy, za które można je pochwalić (dociekliwość, wytrwałość, precyzja, cierpliwość, pomysłowość). Niezbędne jest również konstruktywne wspieranie dziecka przy porażkach, z jednoczesnym unikaniem umniejszania niepowodzenia (typu Nic się nie stało, Nie przejmuj się, Ja też tego nie umiem). Zamiast tego możemy wskazać, jaka część tego, czym zajmowało się dziecko, poszła pomyślnie, poszukajmy z nim, co można by było zmienić przy następnym podejściu do zadania lub pracy i okażmy swoje zrozumienie i akceptację dla emocji związanych z porażką.

    Ciekawe miejsca

    Spędzanie aktywnie i różnorodnie czasu w miejscach dostarczających wielorakich bodźców, informacji i doświadczeń stymuluje niekonwencjonalne myślenie, pozwalając na łączenie faktów i wiadomości z różnych dziedzin. Odwiedzanie z dzieckiem nie tylko kina, placu zabaw czy muzeów, lecz także fabryki cukierków, pasieki, tężni czy warsztatu stolarskiego w namacalny sposób dostarcza wiedzy o otaczającym świecie. Bardzo ciekawe jest dla dzieci również odwiedzenie miejsca pracy swojego rodzica. Ważne przy tym jest, aby pozwalać dziecku na wypowiadania swojego zdania, co do planowania formy rodzinnych zajęć czy wycieczek, uwzględniając jego preferencje i zainteresowania.

    Przestrzeń domowa

    Istotne jest, aby pozwolić dziecku na nieład, który panuje w miejscu, gdzie dziecko pracuje lub zajmuje się twórczym zajęciem typu malowanie, konstruowanie, w czasie, gdy jeszcze tego nie skończyło. Ważne jest również udostępnienie miejsca, w którym może swoje prace pokazać (tablica, półka, oprawione prace), jak również miejsca, gdzie przechowuje swoje narzędzia i materiały.

    Książki i media

    Znany jest bardzo korzystny wpływ czytania na rozwój intelektualny, a szczególnie jego stronę werbalną. Warto dzieciom czytać, ale również zachęcać do zapamiętywania opowiadań, piosenek poprzez nawiązywanie do nich, szukanie podobieństw. Cenne są również zabawy słowne (wymienianie wyrazów na tę samą literę; wyrazów w łańcuchu słownym, czyli na ostatnią literę; szukanie rymów; szukanie podobnie brzmiących wyrazów; układanie i odgadywanie zagadek). Istotna jest pomoc rodziców w doborze programów telewizyjnych, jak również oglądanie telewizji razem z nimi. W telewizji dzieci mogą zobaczyć to, czego nie zobaczą w książce czy w swoim otoczeniu, np. narodzin hipopotama czy sposobu, w jaki uprawia się ryż. Może być to ciekawy wstęp do pogłębiania swojej wiedzy i poznawania świata w rzeczywistości, np. odwiedzenia weterynarza czy muzeum. Niektóre informacje mogą być dla dzieci niejasne oraz wzbudzać lęk i niepokój przez niemożność ich zrozumienia . Wspólne komentowanie, odpowiadanie na pytania dziecka lub dopowiadanie pozwala dziecku budować własne przekonania i sądy na dany temat.

    Zabawa

    Pozwalanie dziecku na zabawę przedmiotami codziennego użytku, a wręcz rzeczami nadającymi się do wyrzucenia, typu puste opakowania kartonowe, plastikowe pojemniki, nakrętki, sznurki, folia bąbelkowa czy rurki od papieru toaletowego wyzwala ogromne pokłady kreatywności i niebanalnych rozwiązań. Zamiast klocków można zaproponować dziecku zbudowanie makiety z pudełek po lekach, folii aluminiowej, słomek i plasteliny. Warto również przystawać na modyfikacje zasad zabaw i gier, które dziecko proponuje.

     

    JAK WSPIERAĆ SWOJE DZIECKO?

    Akceptuj - to pierwsza i podstawowa zasada dobrego wychowania dziecka; jeśli nie będziemy akceptować dziecka takim, jakie jest, świetnie to wyczuje i wszystkie nasze wysiłki wychowawcze spełzną na niczym.

    Buduj relację - pamiętajmy, że dziecko nie jest materią, którą należy poddać obróbce, ale taką samą osobą jak my, tylko trochę mniejszą; jeśli będziemy wobec niego szczerzy i prawdziwi, jeśli będziemy się dzielić z dzieckiem swoim życiem, staniemy się bardziej wiarygodni.

    Chwal - niektórzy rodzice boją się chwalić swoje dziecko z obawy, że je rozpieszczą; oczywiście nie należy chwalić dziecka zawsze i za wszystko, ale trzeba to robić w sposób mądry, mobilizujący je do jeszcze większej pracy nad sobą.

    Dowartościowuj - mówmy dziecku często, że jest dobre i że ma wielką wartość - nie ze względu na to, co robi, ale dlatego, że istnieje; pochwały służą dowartościowywaniu dziecka. Nigdy jednak nie chwalmy, porównując je z innymi, zwłaszcza z rodzeństwem.

    Graj uczciwie - czasem w trudnych sytuacjach wychowawczych brakuje rodzicom cierpliwości i w imię "wyższych racji" wykorzystują swoją fizyczną czy intelektualną przewagę nad dzieckiem; nie jest to uczciwe wyjście z sytuacji i prędzej czy później odbije się negatywnie na naszych relacjach z pociechami.

    Hamuj emocje - jeśli chcemy, żeby dziecko było grzeczne i uprzejme w stosunku do nas i innych osób, nie unośmy się gniewem i nie dawajmy upustu swoim emocjom w jego towarzystwie.

    Identyfikuj się z dzieckiem - gdy chcemy dziecko o coś poprosić, coś mu nakazać lub czegoś mu zakazać, musimy być pewni, że kieruje nami dobro dziecka, a nie jakieś inne względy; dlatego zawsze, a zwłaszcza w sytuacjach drażliwych, zanim podejmie się jakiś krok wychowawczy, warto postawić się w sytuacji dziecka.

    Jasno formułuj swoje myśli - jeśli czegoś od dziecka oczekujemy, jeśli coś nam się w jego zachowaniu podoba lub nie, musimy to wyrazić w sposób jasny i jednoznaczny; często rodzice chcą, żeby dziecko samo domyśliło się, o co im chodzi, a to zazwyczaj prowadzi do nieporozumień, które mogą mieć bardzo poważne konsekwencje wychowawcze.

    Licz się ze zdaniem dziecka - rodzice też są ludźmi i też mogą się mylić, dlatego zawsze warto posłuchać, co dziecko ma do powiedzenia w sprawie swojego zachowania; pamiętajmy, że jeśli rodzice będą się liczyć ze zdaniem dziecka, wtedy i dziecko będzie się liczyć ze zdaniem rodziców, a nie odwrotnie.

    Nagradzaj dyskretnie - są rodzice, którzy dobre zachowanie dziecka nagradzają obfitością prezentów ale dziecko potrzebuje nagrody innego rodzaju - uśmiechu, zadowolenia, przytulenia czy innego dyskretnego gestu, który powie mu: "Tak warto postępować".

    Opiekuj się - dom rodzinny, jeśli ma być kuźnią charakterów, musi być najpierw ostoją bezpieczeństwa; jeśli od pierwszych chwil życia dziecka będziemy zaspokajać wszystkie jego rzeczywiste potrzeby, możemy być pewni, że ono pozytywnie odpowie również na nasze wymagania.

    Pielęgnuj to, co dobre - człowiek jest jak kwiat - rozkwita, gdy się go właściwie pielęgnuje; jeśli widzimy u dziecka dobre zachowanie, piękne cechy charakteru, zwracajmy na nie uwagę, pielęgnujmy je w dziecku i sprawiajmy, żeby ono samo umiało je w sobie pielęgnować; pamiętajmy, że więcej pożytku w wychowaniu przynosi podkreślanie zalet dziecka, niż wytykanie jego błędów.

    Rozmawiaj - rodzice, którzy wyłącznie wydają polecenia i egzekwują ich wykonanie, nigdy nie odniosą sukcesu wychowawczego. Jeśli będziemy rozmawiać z dzieckiem cierpliwie i na każdy ważny dla niego temat, zauważymy, że z czasem długie rozmowy w sposób naturalny przerodzą się w krótkie słowa i gesty wzajemnej miłości.

    Szanuj - jeśli chcemy, żeby dziecko miało szacunek dla nas i innych osób, musimy je szanować; człowiekowi należy się szacunek niezależnie od jego wieku i wiedzy, jaką posiada; dobrze będzie, jeśli dziecko to zrozumie na przykładzie relacji w swojej rodzinie.

    Traktuj poważnie - nikt nie wychowa dobrze swojego dziecka, jeśli będzie je uważał za "głupiutkie stworzonko", którym trzeba sterować jak marionetką w teatrze. Nawet jeśli potrzeby czy problemy dziecka wydają nam się głupie i dziecinne, nie wolno ich bagatelizować; musimy pamiętać o różnicy wieku i doświadczeń, jakie dzielą nas od naszych pociech.

    Wymagaj - pochwały, akceptacja, dowartościowywanie nie stoją w sprzeczności ze stawianiem wymagań; miłość musi być wymagająca; jeśli jednak czegoś od dziecka wymagamy, musimy również egzekwować to aż do skutku.

    Zgadzaj się ze współmałżonkiem - to kluczowa zasada dobrego wychowania dziecka; bo kogo dziecko ma posłuchać, jeśli jeden rodzic mówi co innego niż drugi?

    Opracowała: Katarzyna Mrowiec

  • Maluszki witają Wiosnę!

    Wiosno przybywaj!

    Maluszki wraz paniami zrobiły słomianą kukłę - "Pannę Marzannę" i wesoło z nią zatańczyły. Potem poprosiły, aby wraz z zimą popłynęła do morza i sprowadziła nam piękną, zieloną, kwitnącą Wiosnę!

  • Powitanie Wiosny - Topienie Marzanny - 6 - latki B

     

    MARZANNO, MARZANNO!
    TY ZIMOWA PANNO!
    ZIMĘ DZIŚ ŻEGNAMY,
    A WIOSNĘ WOŁAMY
    WIOSNO, WIOSNO, WIOSNO
    PRZYBYWAJ!!!

    Tradycyjnie w naszym Przedszkolu w grupie dzieci 6-letnich B na pożegnanie Zimy "topiliśmy" Marzannę. Grupa przedszkolaków wraz z paniami zebrały się przed przedszkolem i rozpoczęły marsz ku wiośnie, oczywiście z Marzanną na honorowym miejscu. Za pomocą głośnych okrzyków, piosenek i wierszy prosiliśmy wiosnę aby już do nas przybyła. Dzieci symbolicznie, dokonały utopienia Marzanny, wesoło krzycząc pożegnalne hasła a do przedszkola, przedszkolaki wróciły z zielonym „Gaikiem”.

     

     

  • Wiosenne sadzonki

    Czekając na prawdziwą, ciepłą i zieloną wiosnę grupa 4 – latków postanowiła zorganizować w swojej sali wiosenny kącik. Przedszkolaki z ogromnym zainteresowaniem uczestniczyły w zajęciach. Dotykały i porównywały różne nasionka, a następnie obserwowały, jak krok po kroku przebiega proces sadzenia roślin. Po skończonej pracy dzieci obiecały, że codziennie będą dbać o wiosenne sadzonki podlewając je odpowiednią ilością wody.
    Musimy uzbroić się w cierpliwość i wyglądać pierwszych efektów naszej pracy :). 

     

     

  • Powitanie wiosny!

    W poniedziałek grupa 4 - latków  przywitała wiosnę! Dzieci rozpoczęły zajęcia od rozmowy na temat tradycji i obrzędów ludowych związanych z nadejściem wiosny. Dzieci z pomocą Pań wykonały Marzannę. Do wykonania kukły wykorzystano słomę, patyki i kolorową bibułę. 

    Gdy Marzanna była gotowa 4- latki zaprosiły do wiosennego korowodu grupę 3- 4 - latków i współnie, symbolicznie przywitali wiosnę, a do przedszkola wrócili z zielonym "Gaikiem". 

    Marzanno, Marzanno
    Ty zimowa Panno 
    zimę dziś żegnamy,
    a wiosnę witamy!!

     

  • REKRUTACJA!

strona: