Ruch to zdrowie, nawet maluszek Ci to powie!
Po więcej zdjęć zapraszamy do galerii!
Dzień Kobiet ! Dzień Kobiet !
Niech każdy się dowie, że dzisiaj święto dziewczynek !
Uśmiechy są dla nich zabawa i taniec.
Piosenka z radia popłynie......
W dniu 7 marca 2024 r. dzieci z grupy 5,6-lw SP9 uczestniczyły w warsztatach ekologicznych na temat "MAMY RADY NA ODPADY". Czy wiesz jak prawidłowo należy segregować śmieci? Myślisz, że robisz to właściwie? Ile każdy mieszkaniec Żywca średnio produkuje śmieci? Warsztaty w MCE zorganizowane zostały we współpracy ze Spółką Beskid Żywiec. Dzieci segregowały śmieci do odpowiednich pojemników, odpowiadały na pytania quizu, uczyły się prawidłowych nawyków. Ważne są przyzwyczajenia wyrabiane już od najmłodszych lat .....
W dniu 5 marca 2024 r. dzieci z grupy 5,6-l w SP9 uczestniczyły w warsztatach ekologicznych w Miejskim Centrum Ekologicznym w Żywcu na temat "Co to jest smog?". Zajęcia prowadził znany już dzieciom pan Piotr z Parku Krajobrazowego. Dzieci poznawały ciekawe wiadomości i odpowiadałyna pytania: Jak smog działa na ludzi? Skad się bierze ? I najważniejsze - czy Święty Mikołaj daje radę dostarczyć prezenty przez kopcący komin ? .....
W dniu 1 marca 2024 r. pani Halinka ze Szkoły Podstawowej nr 9 w Żywcu zaprosiła dzieci z grupy 5,6-l w SP9 do szkolnej biblioteki na japoński teatrzyk Kamishibai. Kamishibai (jap. kami – papier, shibai – sztuka) to inaczej „papierowy teatr”, nazywany również „teatrem obrazkowym” albo „teatrem narracji”. Większość kamishibai to bajki, baśnie lub opowiadania składające się z 10–16 pięknie ilustrowanych kart z tekstem na odwrocie. Ich prezentowaniu towarzyszy wyjątkowy nastrój, powstający za sprawą przenośnego teatru, przy pomocy którego ilustrowane opowiadania są przedstawiane w formie papierowych „slajdów”. Technika i walory takiego przedstawienia pomagają osiągnąć magiczny efekt koncentracji, a ta forma opowiadania czy też czytania to prawdziwie teatralne doświadczenie. Gdy narrator odczytuje tekst i kolejno odkłada karty, przed widownią pojawiają się następne ilustracje utrzymujące zainteresowanie w aurze niezwykłości i magii. Podczas dzisiejszego spotkania poznaliśmy opowiadanie mówiące o emocjach i nauce dzielenia się z innymi.
Wszystkie bajkowe postacie śpiewają „Sto lat!”,
bo wiedzą, że Przedszkolaki mają dziś urodziny!
A my do ich życzeń się dołączymy i serca Wam życzymy,
By na figle i psoty było zawsze dużo ochoty,
by marzenia w Waszych główkach były i by się spełniły,
by uśmiechu na twarzy Wam nie brakowało,
by zawsze w domku było gorące kakao.
W piątek odwiedził nas Pan Piotr tatuś Franusia i Ali. Zapoznał z maszyną, jaką jest koparka oraz opowiedział o jej obsłudze i zastosowaniu. Serdecznie dziekujemy za poświęcony czas i zaangażowanie.
4-latki poznają maszyny pracujące na budowie - w piątek odwiedziła nas koparka!
GIMNASTYKA - WAŻNA SPRAWA
TO DLA DZIECI JEST ZABAWA
GDY CHCESZ BYĆ ZDROWY I NIE CHOROWAĆ
MUSISZ SIĘ CODZIENNIE GIMNASTYKOWAĆ
W ostatnim tygodniu lutego rozmawialiśmy o sztuce. Ależ to było trudne słowo.. ale tylko w pierwszej chwili 😊
Zamieniliśmy się w artystów i sztukę zaczęliśmy tworzyć sami! Jak dużo było przy tym zabawy i frajdy, wnioskować można po naszych minach.
Nasze dzieła tworzyliśmy wykorzystując mazaki, kredki, palce i oczywiści farby!
Zapraszzamy do galerii zdjęć!
29 lutego świętowaliśmy urodziny naszej kochanej Milenki!
Milenko, żyj nam sto lat w zdrowiu i radości!
W styczniu w naszej grupie świętowaliśmy urodziny Maksia i Olusia!
Chłopaki, życzymy Wam dużo zdrowia, radości i spełniania marzeń!
Zawsze bądźcie uśmiechnięci!
W listopadzie w naszej grupie obchodziliśmy urodzinki naszej kochanej Małgosi!
Sto lat, sto lat, niech żyje żyje nam!!
Wszystkiego najlepszego!
3-4 latki odwiedziły bibliotekę przedszkolną. Wspólnie wypożyczyliśmy opowiadanie "Czułość" które później dzieci oglądały w teatrzyku kamishibai.
W paździedrniku w naszej grupie obchodziliśmy urodzinki Ignacego i Maciusia!
Chłopaki, wszystkiego najlepszego i żyjcie nam sto lat!!
Eksperymenty dla dzieci to świetny sposób na zabawę w przedszkolu. Wykonywane eksperymenty zachęcają do myślenia, porównywania, opowiadania. Dzieci uwielbiają odkrywać i doświadczać.
Dlatego też przeprowadziłyśmy szereg eksperymentów na zajęciach, gdzie dzieci miały możliwość obserwacji i czynnego uczestnictwa w prowadzonych działaniach, które dla nich były kreatywne, uruchomiały wyobraźnię, ciekawość i koncentrację uwagi. Oprócz walorów poznawczych – prowadzone eksperymenty dały dzieciom dużo radości i uśmiechu na buzi z uzyskanych efektów końcowych.