Maluszki z grupy 3 – latków przeniosły się w świat teatru i bajek. Przedszkolaki oglądały film edukacyjny o teatrze lalek, poznawały różne rodzaje lalek teatralnych: pacynki, marionetki, kukiełki, sylwety na patyku. Następnie maluszki odwiedziły przedszkolną garderobę i mogły pooglądać stroje, dodatki i rekwizyty, które przedszkolaki używają podczas występów na scenie przedszkolnej.
W ramach zajęć plastycznych maluszki malowały smoki, a także kolorowały i składały z części obrazek przedstawiający teatr. Mogły również same pobawić się zgromadzonymi lalkami teatralnymi i odgrywać scenki.
Dzieci 6-letnie realizując temat „W świecie teatru” zorganizowały przedstawienie dla kolegów i koleżanek z grupy. Prezentacja multimedialna „Wycieczka do teatru” była inspiracją do podjęcia takiej inicjatywy. Pierwszym krokiem było wykonanie afisza informacyjnego o przedstawieniu, następnie dzieci zaprojektowały i stworzyły kukiełki, po czym dobrały się w pary i z zaangażowaniem podjęły trud tworzenia małych „dzieł” kukiełkowych, czerpiąc inspirację z poznanych utworów literackich oraz wykorzystując własną inwencję twórczą.
Wszystkie dzieci wzięły udział w prezentacji swoich scenek teatralnych. Na zakończenie potrafiły wybrać najciekawsze i uzasadnić swój wybór.
08.03.2021r. chłopcy z grupy 6 - latków wręczyli wszystkim Paniom i dziewczynkom wiosennego tulipana i przepysznego cukierka, a Aluś złożył takie życzenia:
Nasze drogie panie
Święto dzisiaj mają
Także wszyscy chłopcy życzenia składają
Zdrowia, szczęścia i radości
Marzeń spełnienia
Uśmiechu na co dzień
I trosk zapomnienia
Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Kobiet!
🎶🎵🎶🎵
W dniu 3 marca dzieci 5,6-letnie z grupy mieszczącej się w budynku Szkoły Podstawowej nr 9 uczestniczyły w zajęciach ruchowych na hali sportowej. Dzieci poznały nową formę aktywności - ściankę wspinaczkową. Przy asekuracji dwóch nauczycieli - p. Lucyny i p. Artura próbowały wspinać się do wyznaczonego punktu. Dzięki tym ćwiczeniom dzieci uczyły się panowania nad swoim ciałem, koordynacji wzrokowo - ruchowej, wytrwałości, siły i szybko osiągały coraz większe wysokości. Nauczyły się również jak zakładać uprząż, jak prawidłowo chwytać linę i bezpiecznie schodzić odbijając się nogami od ściany. Miękkie lądowanie odbywało się na grubych materacach. Wszystkie dzieci wykazały się odwagą, wytrwałością i dużym zaangażowaniem w pokonywaniu trudności, wróciły szczęśliwe, ale też trochę zmęczone. "Pytaniem dnia" stało się - kiedy znowu pójdziemy ?
W dniu dzisiejszym rozpoczęła się rekrutacja do klas I szkół podstawowych. Potrwa do 15 marca.
Zapraszamy na spacerek po Szkole Podstawowej nr 9 w Żywcu.
#rekrutacja #szkolapodstawowanr9zywiec #zapisydopodstawowki #dziewiatkazywiec #9zywiec
26 lutego przedszkolaki przygotowywały pyszne i zdrowe kanapki. Po starannym umyciu rąk dzieci przystąpiły do pracy. Samodzielnie smarowały pieczywo masłem, a następnie kroiły i układały na kromkach wybrane przez siebie produkty. Podczas robienia kanapek kształciły odpowiednie nawyki żywieniowe, rozwijały kreatywność oraz dbałość o higienę. Okazło się, że naszym dzieciom najlepiej smakowały kanapki zrobione własnoręcznie, które wyglądały pięknie, kolorowo i zawierały mnóstwo witamin. Nawet niejadki zjadły swoje porcje z apetytem :)
5- latki znają zasady zdrowego odżywiania i na zajęciach wykazały się wiedzą robiąc piramidę zdrowia.
Szanowni Rodzice
Wnioski o przyjęcie dziecka do przedszkola wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym przyjmowane będą w terminie od 01 marca do 15 marca. Więcej informacji w zakładce Rekrutacja.
W trakcie prowadzonego dochodzenia epidemiologicznego, w porozumieniu z pracownikami Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Żywcu ustalono, że dzieci/personel nie mający bezpośredniego kontaktu z osobą zakażoną zostaną objęci nadzorem epidemiologicznym.
Nadzór epidemiologiczny stosuje się w takiej sytuacji, gdy nie było bezpośredniego kontaktu z zakażonym lub chorym na COVID 19, ale na wszelki wypadek sprawdza się stan zdrowia tej osoby. Polega on na tzw. samoobserwacji zdrowia przez okres 10 dni od przypuszczalnego ostatniego dnia kontaktu.
W związku z wystąpieniem na terenie przedszkola przypadków zakażeń koronawirusem , w ramach nadzoru epidemiologicznego, prosimy rodziców o monitorowanie stanu zdrowia dzieci i mierzenie temperatury ciała dwa razy dziennie tj. rano i wieczorem oraz o przyprowadzanie do przedszkola dzieci zdrowych bez objawów sugerujących infekcję dróg oddechowych.
W przypadku pojawienia się objawów chorobowych takich jak: gorączka, duszność, ból głowy, utrata węchu, smaku należy skontaktować się z lekarzem rodzinnym.
W celu ograniczenia możliwości rozprzestrzeniania się zarażenia COVID-19 bardzo prosimy rodziców o informowanie przedszkola o ewentualnych zachorowaniach wśród dzieci i nałożonej izolacji domowej lub kwarantannie.
Zaleca się także aby dzieci objęte nadzorem epidemiologicznym unikały niepotrzebnych kontaktów społecznych w szczególności z osobami starszymi i o obniżonej odporności.
Bardzo prosimy rodziców o przestrzeganie procedur obowiązujących w przedszkolu, dotyczących zapobiegania i przeciwdziałania COVID-19.
Korzystając z uroków tegorocznej zimy, przedszkolaki z grupy 6-latków B bawiły się na pokrytym śniegiem boisku. Dzieci oddały się zimowemu szaleństwu: lepiły bałwana, robiły „aniołki”, rzucały śnieżkami do siebie, a także „atakowały” kulami śniegowymi swoje panie (oczywiście zachowując zasady bezpieczeństwa). Nasze przedszkolaki bardzo lubią takie zimowe „szaleństwa”. Mróz nikomu nie przeszkadzał, a do przedszkola wracaliśmy z szerokimi uśmiechami.
Drodzy rodzice, dzieci z naszego przedszkola po raz kolejny, uczestniczą w realizacji programu edukacyjnego pn.
”Klub zdrowego przedszkolaka”. Celem tegoż programu jest uświadomienie najmłodszym, jak ważne jest zdrowie oraz ukształtowanie nawyków zdrowego stylu życia.
Program realizowany będzie do maja. Będziemy wspólnie realizować poniższe zagadnienia i stawiać kolejne kroki by osiągnąć wspólny cel jakim jest ZDROWIE !!!
Dzieci podczas zajęć zostały zapoznane z piramidą żywienia, dowiedziały się jakich produktów należy dostarczać organizmowi najwięcej, a których powinno się unikać. Następnie same układały kolejne piętra piramidy żywienia. Kolejnym tematem były walory odżywcze mleka i produktów mlecznych oraz woda jako źródło życia. Dzieci wiedzą, jak ważna jest woda w życiu człowieka, ale również zwierząt i roślin. Na podsumowanie tematu dzieci wykonały pyszne szaszłyki owocowe, które ze smakiem zjadły.
„Góra pączków, za tą górą
tłuste placki z konfiturą,
za plackami misa chrustu,
bo to dzisiaj są zapusty”
Tymi słowami rozpoczął się w naszej grupie słodki dzień – TŁUSTY CZWARTEK. Dzieci w tym dniu poznały tradycję i obrzędy związane z tym świętem. Odbyły się różnego rodzaju zabawy - w tym plastyczne. Oczywiście nie mogło zabraknąć słodkiego poczęstunku w postaci pączków z cukrem pudrem i lukrem.
Maluszki z grupy 3-4 latków, przy okazji omawiania tematu związanego z pracą kucharza, wykonały kolorowe kanapki. Dzieci samodzielnie smarowały pieczywo masłem i układały na nim wybrane przez siebie produkty. Następnie odbyła się degustacja kanapek, a zadowolone miny potwierdziły, że najlepiej smakują kanapki zrobione własnoręcznie. Dzięki takim zajęciom dzieci kształtują w sobie odpowiednie nawyki żywieniowe, rozwijają kreatywność, wyobraźnię oraz dbałość o higienę podczas przygotowywania oraz spożywania posiłków.
Więcej zdjęć w galerii - zapraszamy do oglądania!
„ W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz,
Starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz ”…
Dzieci wraz z wychowawcami odwiedziły bibliotekę w Szkole Podstawowej nr 9. Dla niektórych z nich była to pierwsza wizyta w tym nowym tak magicznym miejscu pełnym książek. Podczas wizyty w bibliotece dzieci miały możliwość zobaczenia regałów z książkami oraz obejrzenie kolorowych książeczek dla dzieci. Pani bibliotekarka w przystępny sposób opowiadała o bibliotece i o zbiorach na półkach. Dzieci zobaczyły, jak wygląda karta książki, poznały również zasady wypożyczania książek oraz dowiedziały się, jak należy dbać o książki. Na zakończenie spotkania dzieci otrzymały od Pani Sylwii medal przyjaciela książki. Spotkanie odbywało się w miłej, pełnej uśmiechów i wrażeń atmosferze.
Początkiem lutego Maluszki rozmawiały na zajęciach o pracy kucharza, wyposażeniu kuchni oraz o właściwym odżywianiu, niezbędnym dla zachowania zdrowia i odporności. Podczas zajęć organizowanych w zakresie realizacji programu Klub Zdrowego Przedszkolaka przedszkolaki poznały schemat Piramidy Żywienia oraz podstawowe zasady zdrowego odżywiania. Następnie samodzielnie komponowały oraz przygotowywały pyszne i zdrowe kanapeczki, które wspaniale smakowały.
Mniam, mniam……………………lubimy takie zajęcia.
Grupa dzieci 6-letni B zakończyła projekt, który trwał od jesieni „Zdrowo jem, więcej wiem”.
Głównym celem projektu było wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych.
Ważnym celem było również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem, a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej. Staraliśmy się również kształcić rodziców, od których zależy całokształt stylu życia rodziny i przekonanie ich, że warto zadbać o zdrowe odżywianie i regularną aktywność fizyczną.
Podczas realizacji projektu „Zdrowo jem, więcej wiem” dzieci zostały zapoznane z owocami i warzywami, które przyniosły z domu do kącika przyrody. Zauważono, że dzieci nie mają usystematyzowanej wiedzy, które to są owoce, a które warzywa. Również nie wiedziały co zawierają i jaki mają cenny wpływ na rozwój i samopoczucie człowieka. Najbardziej popularnymi owocami dla dzieci są : jabłko, gruszka, śliwka. Natomiast warzywa najbardziej znane to: marchew, ogórek, cebula, pomidor.
Aby wzbogacić wiedzę dzieci i urozmaicić wykorzystano teatrzyk sylwetowy. Przedstawiono w nim wiersz Jana Brzechwy pt „Na straganie”. Dzięki temu utworowi dzieci poznały wiele nowych warzyw. Zapoznane zostały z nazwą i wyglądem. Zostały zachęcone do zjadania zup - ponieważ do nich wykorzystywane są różne warzywa, które dostarczają wielu witamin do naszego organizmu.
W kąciku dla Mamy i Taty była propozycja zrobienia pysznej kolorowej surówki, sałatki, którą chętnie rodzice wraz z dziećmi wykonały. Rodzice i dzieci w wywiadzie z nauczycielami przekazali iż z zaangażowaniem wykonały potrawy.
W ramach projektu “Zdrowo jem, więcej wiem!” dzieci wzięły udział w konkursie plastycznym pt. “Jem owoce i warzywa”. Wszyscy wykonali piękne prace, Zajęcie zostało przeprowadzone zgodnie z zaproponowanym w projekcie scenariuszem. W czasie zajęć wykorzystano różne pomoce ze zdjęciami warzyw i owoców. Następnie punktacją dzieci została wybrana najładniejsza praca. Była ona wykonana bardzo estetycznie dokładnie .Pani wręczyła Julce medal Królowej Owoców Warzyw.
Dzieci na kolejnych zajęciach „Cukier? Nie, dziękuję!” uczestniczyły w rozmowach i dyskusjach na temat żywności.
Dzieci poznały elementarne zasady zdrowego żywienia na podstawie piramidy żywienia. Następnie obejrzały fragment filmu „Kubuś Puchatek” na podstawie książki A. Milnego o wizycie Puchatka u Królika, podczas której Kubuś najadł się miodem tak bardzo, że nie mógł potem wyjść przez drzwi. Dzieci dowiedziały się, że nadmiar cukru a tym samym nadwaga i otyłość to zjawiska niekorzystne dla zdrowia. Poznały problemy zdrowotne z powodu nieprawidłowego odżywiania ( jedzenia fast foodów, chipsów, słodyczy, coli, konserwantów w pokarmach). Poznały również skutki wynikające z braku witamin w organizmie, zapoznały się z zasadami zdrowego odżywiania się. Dzieci uczestniczyły w zabawie ruchowej do piosenki wcześniej poznanej pt. „Idą witaminki”.
Wiadomości, które dzieci otrzymały na poprzednich zajęciach posłużyły do realizacji następnego tematu. Ciekawym sposobem utrwalenia zdrowego żywienia było przystąpienie do konkursu na najlepszy plakat „Reklamę zdrowych słodyczy” zachęcającej do zrezygnowania ze słodyczy na rzecz owoców, warzyw, pestek i orzechów.
Kolorowy talerz” - jednym z najatrakcyjniejszych zajęć dla przedszkolaków okazało się samodzielne wykonywanie kanapek przed balem karnawałowym i tutaj promowano zdrowe odżywianie.
W ramach realizacji innowacji dodawane były zagadnienia zdrowotne w zabawy tematyczne i dydaktyczne w czasie poranków i zajęć popołudniowych. Teraz dzieci posiadają podstawową wiedzę na temat zagrożeń dla zdrowia wynikających ze złych nawyków żywieniowych. Rodzice bardzo chętnie i z dużym zainteresowaniem śledzili oraz uczestniczyli we wszystkich pracach i przedsięwzięciach podejmowanych w ramach realizacji Innowacji Pedagogicznej. Dzielili się swoimi wątpliwościami i sukcesami dotyczącymi zmian w dietach dzieci, które domagały się, aby w codziennym menu znalazły się surówki, sałatki i soki. Po każdych przeprowadzonych zajęciach dzieci były uświadamiane, jak ważne jest spożywanie zróżnicowanych posiłków
Realizacja projektu „ Zdrowo jem, więcej wiem” dowiodła, że była udana a założone cele wychowawcze i dydaktyczne zostały zrealizowane. Program ten rozszerzył ofertę edukacyjną przedszkola i wykształcił prawidłowe nawyki żywieniowe u dzieci oraz wpłynął na korzystny wizerunek przedszkola w środowisku, jako placówki promującej zdrowy styl życia i odżywiania się.